حدیث زندگانی

وب سایت اموزشی ومشاوره دینی وشبهات دینی درفضازی مجازی بین من وشما

حدیث زندگانی

وب سایت اموزشی ومشاوره دینی وشبهات دینی درفضازی مجازی بین من وشما

نویسندگان

وعظه خوبان

سه شنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۴، ۰۹:۲۵ ق.ظ

وعظه خوبان

این چه عذابی است كه عزیز ما را از یاد می برد. ؟!

ای عزیز، قدری تفكر در قرآن كن. ببین چه عذابی را وعده كرده كه اهل جهنم از مالك می خواهند كه آن ها را بِكُشد ؟! هیهات كه مرگ در كار نیست. ببین خدای تعالی می فرماید: « یا حَسرَتی عَلی ما فرَّطتُ فی جَنبِ اللهِ ». آیا این چه حسرتی است كه خدای تعالی با آن عظمت ، با این تعبیر ذكر می فرماید؟! تدّبّر كن در آیه شریفه قرآن. بی تأمل و تدبّر از آن مگذر، درست تفكُّر كن عزیزم ! قرآن ـ نعوذ بالله ـ كتاب قصّه نیست. با شما شوخی نمی كند. ببین چه می فرماید؟ این چه عذابی است كه عزیز ما را از یاد می برد. ؟!

 [ امام خمینی – ره ، چهل حدیث، ص20 ]

******************************************

وقتی بنا می شود بروند اوّل دعواست !

قال علی علیه السلام : … وَ أَخْرِجُوا مِنَ اَلدُّنْیَا قُلُوبَکُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ تَخْرُجَ مِنْهَا أَبْدَانُکُمْ ( امالی ص 172 )

 قبل از آن که بدنهای شما از دنیا خارج بشود ، دلهایتان را از دنیا خارج کنید! یعنی دلبستگی به دنیا نداشته باشید! … نمی گوید از نِعَم دنیا استفاده نکنید، می فرماید : دلبسته به دنیا نباشید. این دلبستگی است که انسان را بیچاره می کند… بعضی از ماها به زبان می گوییم دلبستگی نداریم،امّا باید حقیقتاً دلبستگی نداشت. یک وقتی یکی از روسای کشور ، چند سال پیش به من می گفت: این آقایانی که مسئولین میانی هستند،دائماً می گویند ما به این میزها علاقه ای نداریم امّا وقتی می خواهیم این ها را جابجا کنیم ، مصیبت است ! به ظاهر می گویند علاقه ای نداریم، دلبستگی نداریم ، اما وقتی بنا می شود بروند اوّل دعواست! می فرماید : قبل از آن که بدنهایتان از دنیا خارج بشود ، دلهایتان را خارج کنید ! بعضی از اهل معنا می گفتند که بعضی از ارواح سرگردان را دیدند که از دنیا خارج شدند اما هنوز خیال می کنند در این دنیایند ، دنبال مال و مَنال و مِلک … دور خودشان دارند می چرخند، هنوز ملتفت نیستند که رفته اند نشئه بعدی، دل هنوز اینجاست !

شرح حدیث از مقام معظم رهبری حضرت آیت ا… امام خامنه ای (مدظله العالی) [ درس خارج مورخ 22/10/1393]

******************************************

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی